onsdag 9 januari 2008

V.A. - Motown Sounds: Space Dance

Efter spontan randomgoogling och upptäckt av bloggen Get Up And Boogie har jag nu den stora äran att för min, för tillfället troligen ganska omfångsfattiga publik, presentera Motown Sounds: Space Dance, ett projekt av den legendariske (antar jag, har aldrig hört talas om snubben) producenten Michael L. Smith.

Ska jag vara ärlig vet jag faktiskt inte riktigt vad det är. Vid en första anblick kan det se ut som disco, men kommer man närmare känner man snart den fräna doften av funk. Vågar man sig på en liten smakbit sköljs man bokstavligt talat över av en våg av jazzish modern soul. Töntig retorik avklarad, till kontentan; det svänger. Något så fruktansvärt. Lyssna själv:









Är det inte vackert, så säg!? Här kan du iallafall tanka ner skivan. Enjoy!

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant! Tack tips!